پاورپوینت آماده; برنامه ریزی و طراحی تمرین

پاورپوینت آماده; برنامه ریزی و طراحی تمرین

پاورپوینت آماده;  برنامه ریزی و طراحی تمرین

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 36 اسلاید

به نام خداوند خورشید و ماه خداوند روزی ده رهنمای برنامه ریزی و طراحی تمرین تعریف برنامه ریزی برنامه ریزی عبارتست از پیش بینی عملیات
برای رسیدن به هدف

planning فواید برنامه ریزی 1 – تعیین اهداف
2- صرفه جویی در هزینه ها
3- استفاده بهینه از زمان
4- بهره وری بیشتر از منا بع ( انسانی – مالی ) چرا برنامه ریزی ؟ دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده طراحی تمرین : تعریف نظام و ساختا ری مشخص مبتنی بر اصول علمی برای تمرین بمنظور توسعه قابلیت های مختلف ( جسمانی – تکنیکی – تاکتیکی – روانی ) ورزشکاران تعریف تمرین ورزشی : تمرین ورزشی را فعالیتی با هدف می دانند که انجام آن
موجب افزایش و توسعه توانایی یا آمادگی بد نی می شود
با انجام تمرین های بدنی , ورزشکار قوی تر, سریعتر ,
روان تر و بادوام تر و تواناتر می شود . اصول کلی برنامه تمرینی : 1- اختصا صی بودن
2- اضافه بار
3- پیشرفت
4- انفرادی بودن Over load individuality specificity progression ویژگیهای تمرین : تکرار
مدت
شدت
روش frequency duration intensity method روز ها و تعداد حرکات زمان تمرین به ساعت یا دقیقه در صد فعالیت 1- اول باید بر تکرار تاکید کرد 2- دوم بر افزایش مدت تمرین تاکید می کنیم 3- شدت تا رسید ن به حد مطلوب پایین باشد طرح یک جلسه تمرین : 1- آمادگی

2- گرم کردن

3- بخش اصلی

4- سرد کردن رشد همه جانبه و کامل : 6 10 14 16 18 20 22 24 سن مختصات برنامه ریزی سیستم یا سیستم های انرژی درگیر
فاکتور های آمادگی جسمانی
سن
زمانبندی تمرین
فصول تمرینی
فاکتور های آمادگی جسمانی استقامت زمان عکس العمل
قدرت استقامت در قدرت
سرعت استقامت در سرعت
توان چابکی
انعطاف پذیری
هماهنگی
سن ریخت شناسی
سن ریخت شناسی یا ظاهری به مراحل مختلف رشد ساختمانی یا آناتومیکی اطلاق میشود که می توان از طریق شناسایی ویژگیهای خاصی، آن را برآورد کرده و تشخیص داد.

سن بیولوژیکی (زیست شناسی)
سن بیولوژیکی به پیشرفت و تکامل عملکردی (فیزیولوژیکی) اندامها و دستگاههای بدن اطلاق میشود که در برآورد و تشخیص استعداد و قابلیتهای عملکردی شخص در رسیدن به سطوح بالاتر و برتر اجرایی، هم در تمرینات و هم در هنگام مسابقات موثر و مفید است.

سن ورزشی
به دلیل مشکلاتی که در برآورد ,ارزیابی دقیق و کامل سن بیولوژیکی (زیستی) و سن ریخت شناسی یا ظاهری (مرفولوژیکی) وجود دارد. آنها را غالباً به صورت ذهنی مشخص و برآورد می کنند.
سن ورزشی به ویژه حداقل سن و سن برگزیده (مناسبترین سن) برای شرکت در مسابقات بزرگ در رقابت های رده بزرگسالان سطح بالا، کاربرد مهمی در طرح ریزی برنامه های تمرینی درازمدت دارد. تخصصی شدن اوج اجرا
19 سالگی به بعد زمان بندی تمرینات عمومی
14-6 سالگی شکل گیری ورزشی
14-11 آشنا سازی
10-6 بالیدگی بزرگسالی پس از بلوغ و نوجوانی بلوغ پیش از بلوغ اختصاصی
15 سالگی به بعد برنام
خرید آنلاین