پاورپوینت آماده; طرح كسب و كار

پاورپوینت آماده; طرح كسب و كار

پاورپوینت آماده;  طرح كسب و كار

مطالب اسلایدهای ابتدایی این پاورپوینت به شرح زیر است

 


تعداد اسلاید : 40 اسلاید

طرح کسب و کار مهدي سعيدي کيا
هميشه افرادى هستند كه با علاقه‏ى زيادى از ايده‏هايشان صحبت به ميان مى‏آورند؛ از كارهايى كه تا به حال انجام داده‏اند و از كارهاى بزرگى كه مى‏خواهند به راه اندازند، مى‏گويند. بعضى از اين افراد هميشه در افكارشان سردرگم هستند. اينگونه افراد رؤياها و ايده‏هاشان را مرتب نمى‏كنند و خيلى وقت‏ها پيش مى‏آيد كه حرف قبلى خودشان را تغيير مى‏دهند؛ يا جور ديگرى آن را بيان مى‏كنند، يا اصلاً حرف ديگرى مى‏زنند. آيا مى‏شود صحبت‏هاى پراكنده را متمركزتر و دقيق‏تر در يك جا نوشت؟
يك كارآفرين مى‏گويد: «تا چيزى نوشته نشود وجود نخواهد داشت.»
طرح تجارى (Business Plan) طرح تجارى (Business Plan) عبارت است از يك طرح كه آينده و توسعه‏ی يك كسب و كار را معين مى‏كند و اغلب يك دوره‏ی چند ساله را در برمى‏گيرد. مزایای طرح تجاری زمان، تلاش، پژوهش و انضباط لازم در تهيه يك برنامه‏ی تجاري، كارآفرين را مجبور مي‌سازد كه به پروژه اقتصادي هدفمندانه‌تر و دقيق‌تر نگاه كند.
تحليل‌هاي رقابتي، مالي و اقتصادي كه در برنامه‏ی تجاري وجود دارد، كارآفرين را مجبور مي‌سازد كه به فرضيات موفقيت پروژه‏ی اقتصادي، موشكافانه‌تر نگاه كند.
از آنجا كه باید در برنامه‏ی تجاري به تمام زواياي پروژه‏ی اقتصادي توجه شود، كارآفرين راهكار‌هاي عملكردي و نتايج قابل انتظار را براي ارزيابان خارج، تهيه و امتحان مي‌كند.
در برنامه‏ی تجاري اهداف را مي‌سنجد و معيارهاي سنجشي براي مقايسه پيش‌بيني‌ها و نتايج واقعي را فراهم مي‌كند.
برنامه‏ی تجاري تكميل‌شده، يك ابزار ارتباطي براي منابع مالي خارجي است. همچنين ابزاري براي راهنمايي پروژه‏ی اقتصادي به سوي موفقيت است.
برنامه‏ی تجاري براي تامین کنندگان منابع مالي، مزاياي زير را دارد:
برنامه‏ی تجاري براي منابع مالي، پتانسيل بازار را به دقت بيان مي‌كند و براي به دست آوردن قسمتي از آن بازار راه‌هايي ارایه مي‌دهد.
با استفاده از بيلان‌هاي مالي احتمالي، برنامه تجاري توضيح مي‌دهد كه آيا اين پروژه اقتصادي نياز به دريافت وام دارد يا سود ويژه‏ی خالصي دارد.
برنامه، خطرات بحراني و موارد مهم را با بحث‌هاي موشكافانه مشخص مي‌كند و شانس موفقيت پروژه اقتصادي را افزايش مي‌دهد.
با نگاه كلي به پروژه، برنامه‏ی تجاري ديد كامل و فشرده‌اي از اطلاعات لازم براي ارزيابي مالي و تجاري در اختيار منابع مالي قرار مي‌دهد. ]1[ طرح تجارى يك صفحه‏اى «طرح تجارى» نوشتن مهم‏ترين چيزى است كه براى شروع يك كسب و كار بايد تهيه كرد. به قولى «طرح تجارى» براى كارآفرين يك نقشه‏ی راه است. اما براى نوشتن يك طرح تجارى بايد از كجا شروع كرد؟ «جيم هوران» كه خود را يك كارآفرين مى‏داند، معتقد است كه كار، پيچيده، منابع، محدود و وقت، طلاست. جايى براى اشتباهات بزرگ وجود ندارد؛ ولى نوشتن يك طرح تجارى وقت زيادى مى‏گيرد. لذا جيم هوران روشى نوين براى نوشتن طرح تجارى و برنامه‏ريزى كارى تدوين نمود و اين روش را «طرح تجارى يك صفحه‏اى» نام نهاد. اجزای طرح تجاری چشم‏انداز
مأموریت
اهداف
استراتژى
برنامه چشم انداز سوال کلیدی: فعاليتتان را چطور تصوير مى‏كنيد؟
چشم‏انداز بايد مفصل، پر محتوا و آرمانى باشد؛ بايد ذهن را تحريك كند،
خرید آنلاین